- Základní údaje
- By Administrátor
- Kategorie: Aktuality
- Zobrazení: 2144
Na uplynulý víkend se mohli těšit všichni příznivci endura, a to na klasickou soutěž, která se po několika letech vrátila opět do Mšena. Zkušený pořadatel enduro klub Mšeno předchozí roky pořádal zkrácenou verzi klasického endura a to endurosprint, ale pro tento rok se rozhodl pro klasiku a udělal dobře, byla to soutěž se vším všudy. Seriál ENDURO se skládá ze všech vypsaných závodů enduro, endurosprint a závěrečného motokrosu.
Podle ohlasů to byla krásná a poctivá soutěž s přejezdem v lesích, úvozech, s výjezdy a sjezdy. Stejně tak klasické dva testy, jak jeden pěkný, dlouhý a poctivý enduro test, tak druhý široký, dlouhé zatáčky cross test na poli.
A teď již k samotné soutěži. Celé zázemí bylo na plochodrážním stadionu ve Mšeně s veškerým zázemím včetně restaurace. Jedno kolo měřilo cca 55 km obsahovalo právě jeden enduro test (ET) a jeden cross test (CT). Trať vedla v okolí Mšena a nejvzdálenější místo bylo cca 12km. Oba dva testy byly nové, v nových lokalitách. Do Mšena dorazila česká špička endura, která se účastní Mistrovství světa, Evropy a také Rallye Dakar.
Jednalo se o klasiku, takže administrativní a technická přejímka se konala jak pro MMČR a PČR v pátek a následně pro PČR pouze v sobotu 17-18h. Již tedy v pátek po přejímce museli jezdci předat svůj motocykl do uzavřeného parkoviště a mohli si ho vyzvednout až druhý den 5 min před svým startem.
Start samotné soutěže proběhl v sobotu v 9h za účasti starosty města Mšena. Předpověď se lehce naplnila, i když žádné bouřky, tak nad ránem začalo pršet. Proto se rozhodlo pro časy B, tzn. že do časových kontrol bylo o 2 minuty více, MMČR měl do první časovky 45 minut a do druhé 59 minut, PČR minut 49 a 63. Vzhledem k tomu, že se jednalo o čtvrtý podnik seriálu, startovalo se podle absolutního pořadí, stejně tak v sobotu i v neděli. Ze soboty na neděli opět pršelo a vlastně během neděle ani nepřestalo. Opět se jely časy B. Mezinárodni mistrovství ČR jelo 4 kola tzn. 1 kolo 55km, 1h44min a dva měřené testy, celkem tedy cca 6h v sedle motocyklu každý den. PČR jeli kola 3.
Časy byly nastaveny tak, že v časových kontrolách měli jezdci na základní servis a občerstvení cca 5-10min a pokračovalo se do další etapy. MMČR měl také tzv. prefinish, kdy v sobotu po dojetí celého dne měl 16 minut na základní servis, přezutí pneumatik, opravy atd. a musel předat motocykl do uzavřeného parkoviště na další den. PČR musel předat svůj motocykl do 18h.
Jak sami jezdci, ohlasy od diváků a doprovodů potvrdily, jednalo se o krásnou soutěž, na které nic nechybělo. V sobotu byl povrch takřka ideální, v neděli po deštích byla trať o poznání těžší, ale i tak všichni dojeli ve zdraví. Můžeme se opět těšit na reportáž v pořadu České televize Svět motorů.
Umístění po enduru se ve třídách MMČR E1, E2 E3 změnilo a to:
Absolutním vítězem je Matěj Škuta, druhý Jaroslav Kalný, třetí Matěj Skořepa dále Jakub Hedrlín, Ondřej Havrda, Filip Fiala. Absolutní junior Matěj Škuta, Jaroslav Kalný a Matěj Skořepa.
Pořadí ve třídách MMČR
E1 - Matěj Skořepa, Jakub Hedrlín, Lukáš Hedrlín
E2 - Matěj Škuta, Ondřej Havrda, Tomáš Holý
E3 - Jaroslav Kalný, Filip Fiala, Jan Matějka
VET - Miloslav Škuta, Petr Křivánek, Petr Uher
Ženy – Zuzana Unger, Radka Dandová, třetí až páté místo je stejný počet bodů pro Michaelu Kavskou, Janu Kořenkovou a Adélu Mejsnarovou
Ve Mšeně se jela také soutěž družstev MMČR a pohár družstev PČR.
V soutěži družstev MMČR vyhrál tým KBS ve složení Matěj Škuta, Kryštof Kouble a Jakub Hroneš, druhý tým Motokrovová škola ve šložení Matěj Skořepa, Jakub Hedrlín a Lukáš Hedrlín a třetí Autoklub Krakonoš Lukáš Kučera, Eduard Vyšanský a Miroslav Škaloud.
Pohár družstev PČR vyhrál tým Autoklub Krakonoš Martin Hanuš, Martin Lepka a David Repaský, druhý tým Autoklub Krakonoš Jan Matějka, Josef Kalista a Jan Benda, třetí Kapybara Racing Team Petr Strnad, Jan Král a Matyáš Horský.
Veškeré INFO, FOTO, VIDEO, VÝSLEDKY naleznete na oficiálním webu českého endura www.czechenduro.cz (sledujte také náš facebook a Instagram)
Děkujeme všem partnerům endura
Firmy Beta – Fabián a Haruda RAC dodaly tzv. Prize Money, které putovaly do kategorie PČR.
Věcné ceny dodal partner Adrenalin Oil, Enduro4all, Pivovar Svijany, Mšenská Pekárna, InterCars a Motozem.
Těšíme se na další podnik, a to endurosprint v Dobřanech 21.-22.10.2023 a na závěrečný motokros 18.11.2023 v Kozojedech, kde proběhne také vyhlášení celé sezony.
- Základní údaje
- By Administrátor
- Kategorie: Aktuality
- Zobrazení: 2145
- Základní údaje
- By Administrátor
- Kategorie: Aktuality
- Zobrazení: 4185
Výsledky v příloze....
- Základní údaje
- By Administrátor
- Kategorie: Aktuality
- Zobrazení: 3504
Zvláštní ustanovení v příloze....
Spuštěno přihlašování - on-line přihlašování bude uzavřeno 23.8.2023 ve 12h
ADMINISTRATIVNÍ A TECHNICKÁ PŘEJÍMKA
dne 25.8.2023 od 16:00-20:00
dne 26.8.2023 od 17:00-18:00 (pouze PČR)
Každý motocykl musí odpovídat všem předpisům Všeobecného sportovního řádu, Technických předpisů pro tuto disciplínu, řádům a přílohám MS AČR (povoleny jsou pouze motocykly a pneumatiky pro enduro). Při formální a technické kontrole musí jezdec předložit svou licenci vydanou prostřednictvím MS AČR nebo své národní motocyklové federace, motocykl, schválenou ochrannou přilbu a schválený hrudní chránič.
PRŮBĚH PODNIKU – časový harmonogram
Čas startu 1. Den: 9.00. MMČR E1, E2, E3, V40, ŽENY – rošt podle startovních čísel PČR E1, E2, E3, V50, V60, PČR C, 85ccm – rošt podle startovních čísel
Čas startu 2. Den: 9.00. MMČR: E1, E2, E3, V40, ŽENY– rošt podle Absolutního pořadí PČR E1, E2, E3, V50, V60– rošt podle Absolutního pořadí PČR C, 85ccm– rošt podle pořadí ve třídě
První a druhý den se skládá z:
Počet kol pro MMČR E1, E2, E3: 4 kol
Počet kol pro MMČR V40: 4 kol
Počet kol pro MMČR ŽENY: 4 kol
Počet kol pro PČR E 1, E2, E3: 3 kol
Počet kol pro PČR V50 a V60: 3 kol
Počet kol pro PČR 85 ccm: 2 kol
Počet kol pro PČR C: 2 kol
Časový harmonogram se může měnit na základě počtu přihlášených jezdců a v případě nepříznivých povětrnostních podmínek. Jeden okruh v délce cca 55 km obsahuje 2 zvláštní testy, z toho 1 ET a 1 CT. Okruh je tvořen ze 90 % přírodního povrchu. Plánek trati a počet kol bude zveřejněn na oficiální vývěsce soutěže nejméně 24 hodin před startem soutěže.
Rozprava s jezdci 1 den závodu v 8.30 v blízkosti prostoru UP.
Vklady musí jezdec zaslat na účet pořadatele uvedený v ZU, lhůta prodloužena do 20.8.2023. Opožděná platba na účet pořadatele a platba provedená hotově při přejímce bude navýšena o pokutu.
Jezdec do příkazu k platbě uvede do poznámek své jméno a jako variabilní symbol své přidělené startovní číslo Pokud jezdec potřebuje vystavit daňový doklad uvede při platbě do poznámek před své jméno „FA“
Vzhledem k množícím se dotazům ohledně převozních značek - nejsou povoleny, jedná se pouze o dočasný doklad, který opravňuje pouze k jízdě pro přihlášení vozidla.
on-line výsledky zde
DETAIL ZÁVODU
Jedno kolo měří cca 55km obsahuje 1.enduro test (ET) 1.cross test (CT).Barva značeni trati je červená. Trať vede v okolí Mšena nevzdálenější místo je cca 12km . Zvýšené opatrnosti je třeba při přejezdech silnic jak z polních, lesních úseků tyto přejezdy budou osazeny značkou
"Stůj dej přednost v jízdě!" .
Trať je vedena i podlé polí která jsou již sklizena a opět zaseta proto dodržujte vyznačenou trať jsou vytvořeny branky neprojetí branky je trestáno podle řádů. Je zde možnost kontroly dodržování trati od "maršálů" anebo vlastníku pozemků.
Start je v prostorách stadionu SK Mšeno.
ČK1,ČK2 jsou se servisem (tankováním).
ČK 1-2 jsou umístěny v prostoru stadionu SK Mšeno
Příjezdová cesta vedle stadionu příjezd do depa bude během závodu obousměrná. Bude zde odjezd od Startu a příjezd do ČK1.
Všechny příjezdy k ČK, ET, CT, TP budou vyvěšen na informační tabuli.
Umístění testu ET, CT, bude vyvěšeno, jedná se o nové testy v jiné lokalitě.
ET cca 4 km od STARTU
Mapa příjezdu na ET
CT cca 10 km od STARTU
Mapa příjezdu na CT
50.4708261N, 14.6768736E
Depo
Rozmístění parkovacích ploch a příjezdů k nim. Depo je rozděleno do několika sektorů od A až D.
Mapa-depo
Umístění:
Formální přejímka (FP)
Technická přejímka (TP)
Uzavřené parkoviště (UP)
ČK 1
ČK 2
Start-cíl
Mapa (FP,TP,UP)
Mapa (Start-Cíl-ČK1-Čk2)
Příjezdová cesta vedle stadionu příjezd do depa bude během závodu obousměrná. Bude zde odjezd od Startu a příjezd do ČK1.
Parkoviště pro diváky
Bude zřízeno na treninkovém hřišti a bude označeno.
Mapa-parkováni diváci
!!!Neparkujte na silnici před stadionem !!!
Motocykly
aktuální informace sledujte také na našem
Strana 26 z 231