Zhodnocení 91. ročníku šestidenní konané ve Španělsku, manažerem týmu panem Jiřím Pošíkem.
Do španělské Navarry přijel český trophy tým obhajovat páté místo ze šestidenní v Košicích, což jsme všichni věděli, že to nebude snadný úkol.
Pečlivě jsme se na to připravovali od zimních měsíců, protože Mistrovství Evropy endura bylo odstartováno již v březnu dvěma podniky a to v Itálii a Francii.
Více....
Zhodnocení 91.ročníku šestidenní konané ve Španělsku manažerem týmu panem Jiřím Pošíkem
Do španělské Navarry přijel český trophy tým obhajovat páté místo ze šestidenní v Košicích, což jsme všichn věděli, že to nebude snadný úkol.
Pečlivě jsme se na to připravovali od zimních měsíců, protože Mistrovství Evropy endura bylo odstartováno již v březnu dvěma podniky a to v Itálii a Francii.
Výsledky z dosud odjetého Mistrovství Evropy nasvědčovaly, že okruh jezdců, který připadal pro sestavení národního týmu je výkonnostně na vyšší úrovni než tomu bylo vloni.
Během seriálu Mistrovství Evropy a Mistrovství ČR 2016 se ovšem vyskytly menší problémy a tím bylo zranění jezdců.
Další neznámou byla pro nás změna pravidel, která snížila počet jezdců ze šesti na čtyři.
Další změna, která by měla výrazně zasáhnout do konečných výsledků byla ta, že se budou počítat všichni jezdci a nebude se škrtat výsledek nejpomalejšího jezdce. Toto rozhodnutí nás velice potěšilo. Při jezdecké zručnosti a spolehlivosti našich endurových jezdců jsme těžili z toho, že všichni musí dojet a pečovat o dobrý technický stav svých motocyklů.
Při pohledu do startovní listiny jsme věděli, že to nebudou mít naši jezdci moc lehké. Do soutěže jsme šli s tím, že bychom chtěli být po prvním dnu do osmého místa.
Jakékoliv lepší umístění by bylo k dobru pro výchozí postavení našeho týmu do dalších dnů soutěže.
První den kvarteto jezdců Markvart, Hádek, Romančík a Helmich jeli výborně a připisovali si po prvním dnu šesté místo.
I když rychlostní zkoušky svým charakterem nebylo to co umíme dobře jezdit, výsledek i druhého dne byl výborný a udrželi si šesto místo před nepříjemně dotírajícím se švédským týmem.
Třetí a čtvrtý den začalo poměrně dost pršet.
Pořadatel připravil z cela nové rychlostní zkoušky, které svým charakterem odpovídaly těm co se jezdí při našich domácích mistrovských soutěžích. Dosažené časy na blátivých tratích byly vynikající. Špatným počasím,a tím těžším charakterem trati začaly postupně narůstat technické problémy našich soupeřů. Ve čtvrtek neopravil svůj motocykl člen Portugalského týmu, a proto musel odstoupit ze soutěže. Tím se náš tým posunul na páté místo v celkovém pořadí, což bylo stejné jako naše konečné loňské umístění v Košicích.
Na těžké rozbahněné zkoušce čtvrtečního soutěžního dne, kde se všichni naši jezdci svými časy dostali do absolutní dvacítky, měl Ivan Cervantes jezdec španělského trophy týmu pád. Jeho zdravotní stav mu nedovolil nastoupit do pátého soutěžního dne. Náš tým se tak opět posunul o jedno místo vpřed a usadil se na čtvrtém místě.
Po večerní analýze výsledků na další den jsme předpokládali, že Italské družstvo, které je jednu minutu za Spojenými státy pojede s maximálním nasazením, začne riskovat a bude usilovat o první místo v soutěži.
Naši jezdci dostali příkaz soustředit se maximálně na jízdu. Zvolnit tempo na rychlostních zkouškách tak, aby nedošlo ke zbytečným pádům, vyloučit případné zranění jezdce a poškození motocyklu. Zároveň však jsme nemohli dopustit, aby švédský tým, který byl o jedno místo za námi, snižoval náš získaný náskok.
První rychlostní zkouška sobotního dne byla zahalena oparem a mlhou, a proto byla velice kluzká.
Na této rychlostní zkoušce nezvládl svůj stroj Italský jezdec národního týmu Monni. Měl ošklivý pád a utrpěl zlomeninu ruky. Díky tomu se český tým ocitl na třetím místě.
Po ověření této zprávy bylo ještě jednou jezdcům zdůrazněno, že musejí jet rychlostní zkoušky se stoprocentní jistotou a spolehlivostí na úkor dosažených časů z rychlostních zkoušek a na úkor umístění ve třídách a v absolutním pořadí. Jezdce čekal ještě celý pátý den, který měřil 200 km a čekalo na jezdce šest rychlostních zkoušek. Jezdci jeli ukázněně. Dodržovali pokyny a úspěšně všichni dokončili pátý den soutěže. V patnácti minutách při prefinishy před šestým posledním dnem přezuli jezdci jak přední pneumatiky, tak zadní a připravili tak své motocykly na závěrečný motokros, který by ještě mohl ovlivnit konečné pořadí celé šestidenní motocyklové soutěže. Šestý den byli jezdci rozděleny do skupin na závěrečný motokros. Všem čtyřem jezdcům se velmi dařilo a ve svých rozjížďkách jeli na předních pozicích. Na čtvrté švédské družstvo navýšili tak svůj náskok a skončili tak za jezdci USA a Velké Británie na třetím místě.
Při závěrečném slavnostním vyhlášení si jezdci České republiky nejdříve přišli na pódium vyzvednout putovní pohár za největší progresi v soutěži tzv. skokan roku a poté si ještě jednou vychutnali atmosféru, když vystoupali na pódium za třetí místo ve světové trofeji.
Konečný výsledek je zcela zasloužený. Jezdci podávali během celé soutěže skvělé výsledky, prokázali tak svoji technickou a fyzickou připravenost. Poděkování přísluší i celému týmu technického doprovodu, který se o jezdce staral během soutěže. Všichni jezdci startovali na motocyklech KTM, které projevili svoji spolehlivost.
Mezi juniory byli nejlepší Švédové. Čeští mladíci Adolf Živný a Robert Friedrich se po odpadnutí po první etapě Martina Kulhánka museli spokojit s konečnou 18. pozicí.
Příští týden odjíždí celý náš tým na poslední evropský podnik do Holandska, kde bude bojovat o tři medailové pozice včetně boje o titul mistra Evropy.