- Podrobnosti
- Administrátor
- Zobrazení: 5
V příloze naleznete zápis z jednání komise z 16.11.2023
Více....
- Podrobnosti
- Administrátor
- Zobrazení: 2
Aktuálně máme za sebou první sezónu, která se nesla ve znamení změn, z nichž ty největší si zvolili sami jezdci prostřednictvím dotazníků vyplňovaných na posledním závodě roku 2022. Pokud se za uplynulou sezónou ohlédneme, lze konstatovat, že se po organizační stránce podařila. Ano, potýkali jsme se s výpadkem jednoho z pořadatelů endura, ale přesto seriál obsahoval vždy kvalitní závody na kvalitních tratích s kvalitními organizátory.
Za to patří velké poděkování nejen pořadatelům samotným, ale zároveň i partnerům seriálu, které se komisi podařilo získat a kteří nám pomohli realizovat nápady a vylepšení v letošní sezóně. Kromě příspěvku samotným pořadatelům můžeme zmínit například „prize money“ pro jezdce z MČR i PČR, věcné ceny pro jezdce, ceny na závěrečné vyhlášení apod.
Vzhledem k tomu, že pořadatelů klasického endura je jako šafránu, a to nejen v seriálu pod AČR, považujeme za úspěch, že se odjel alespoň podnik ve Mšeně a dovolujeme si tvrdit, že letos měl evropské parametry. Z výše uvedeného důvodu jsme nuceni enduro kombinovat s endurosprintem a letos nově i s motokrosem ve formě závěrečného motokrosu po vzoru ISDE. Tento formát považujeme za jediný udržitelný, a to vč. závěrečného motokrosu, který se v kombinaci s vyhlášením také ukázal jako dobrá zkušenost.
Samozřejmě se chceme bavit o celkovém počtu závodů v sezóně, případně kombinaci i s cross country závodem, anebo naopak o pokusu získat třeba dva kvalitní pořadatele endura na vysoké úrovni s vyšší finanční dotací a k tomu přidat závěrečný motokros. Kombinací je spousta, bohužel prakticky vždy záleží na tom, kolik přijede na závod lidí. Pokud nám pomůžete zjistit Vaše požadavky, řekněte nám, co byste rádi viděli a co chcete změnit, můžeme se tím zabývat a díky tomu pak zvýšit počet jezdců na závodech, zatraktivnit konání závodu pořadatelům i divákům a v konečném důsledku i Vám jezdcům. Vyšší počet jezdců znamená nové podniky, nové tratě, nové pořadatele, nové možnosti.
To se snažíme podpořit mimo jiné i snahou dostat informace z domácích tratí do českých médií, a to prostřednictvím pravidelného rozesílání tiskových zpráv. Pravidelně se závodů seriálu účastní i Česká televize a reportáž pak vysílá v pořadu Svět motorů. Pokud by se mezi Vámi našel někdo, kdo by dokázal informovat o průběhu evropských, či světových závodů, opět tuto iniciativu přivítáme, protože nám na ní momentálně nezbývá kapacita a informujeme tak pouze na sociálních sítích případně převzaté články zveřejňujeme na webu.
Také bychom opět rádi vysvětlili, jak je postavena struktura licencí a ukázali Vám, že i v našem seriálu najde každý od začátečníků až po špičkové jezdce prostor pro to, aby se mohl účastnit a kvalitně poměřit síly s ostatními jezdci a kamarády. Začneme-li od začátečníků a pomalejších jezdců, kromě toho, že pořadatel může vypsat samostatný hobby závod, je pro tyto jezdce připravena licence C, neboli PČR C, se kterou to jezdci jedou méně kol, mají delší časový limit na kolo a těžké pasáže mohou vynechat. To stejné zpravidla platí také pro motocykly a jezdce v kategorii PČR 85. Vyšší kategorií licencí je licence B, neboli PČR B. Jezdci s touto licencí jsou již rozděleni do jednotlivých tříd dle objemu motocyklu, či věku jezdce tak, aby byly podmínky pro společné soutěžení, pokud možno srovnatelné. Trať je pro ně vždy nastavena podle obtížnosti konkrétních úseků na trati a pokud je to nutné, nemusí některé pasáže absolvovat, mohou jet o kolo méně nebo mít delší čas na kolo, než licence A. MČR A, neboli “mistrák”, má vždy závod nastaven tak, aby mohli jezdci ukázat maximum svých schopností a dovedností, fyzické zdatnosti a zkušenosti a naplno tak byla využita myšlenka Endura jako disciplíny. Mezi těmito jezdci jsou i jezdci evropské a světové úrovně. Je také dobré říct, že MČR a PČR jezdí odděleně a na trati se nepotkávají.
Z uvedeného textu je patrné, že svou třídu si najde opravdu každý a každý si tak může vyzkoušet tuto krásnou a náročnou disciplínu, ve které v případě úspěchu může dosáhnout i na „prize money“ a věcné ceny.
Komise se snaží podporovat také začínající děti, a to prostřednictvím tzv. Přípravných podniků dětí, jejichž snahou je přivést k enduru ty nejmenší tak, aby se seznámili s tratí endura, vyzkoušeli si jízdu v terénu, nasbírali cenné zkušenosti za jakéhokoliv počasí a poměřili síly mezi sebou. Podle toho, jak podmínky konkrétní trati dovolí, se tento podnik jede buď na části tratě samotného závodu nebo jako samostatná trať v její blízkosti, tak aby rodiče měli své ratolesti v dohledu a mohli jim v případě potřeby pomoci. Podle počtu účastníků jsou děti rozděleni do 3 tříd, a to 50, 65 a 85.
Tématy pro příští sezónu jsou kromě výše uvedených určitě zkvalitnění přístupu k reprezentaci a reprezentačním jezdcům, včetně stanovení jasných pravidel pro reprezentaci, rozšíření počtu partnerů seriálu a získání lepších podmínek pro pořadatele a tím i samotné jezdce.
Bez Vás to ale nezvládneme. Děkujeme všem jezdcům, kteří se závodů endura a endurosprintu účastnili a doufáme, že v příštímm roce se budeme na našich závodech potkávat ještě ve větších počtech. Děkujeme za podporu.
Dále vyzýváme případné zájemce o pořadatelství podniků v našem seriálu a prosíme o kontakt na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Věříme, že dokážeme najít společnou cestu a uspořádat důstojný podnik.
Veškeré informace o proběhlé sezoně naleznete na oficiálním webu českého endura www.czechenduro.cz
- Podrobnosti
- Administrátor
- Zobrazení: 50
- Na základě rozhodnutí pořadatele v Dobřanech se v termínu 21.-22.10.2023 pojede endurosprint místo klasického endura. Důvodem jsou nevyřešené pozemkové vztahy, které zasahují do tratě soutěže a znemožnění přejetí do etapy soutěže.
- V zápisu 2/22 ze dne 28.12.2022 - komise projednala a schválila vypsání 2 seriálů.
Seriál „ENDURO“ se bude skládat ze všech vypsaných závodů enduro, endurosprint a motokros.
Seriál „ENDUROSPRINT“ se bude skládat z vypsaných závodů endurosprint a motokros.
Účast v jednom závodě znamená automaticky bodování do obou seriálů.
3.Závěrečný motokros – 18.11.2023 Kozojedy
Jezdci budou řazeni na start v jednotlivých třídách podle průběžného pořadí v sezoně. Ředitel podle počtu převzatých jezdců a po dohodě s hlavním časoměřičem a Jury upraví případné sloučení tříd pro jednotlivé rozjížďky závodů. Jezdci si mohou zvolit vlastní pozici na startovním prostoru podle jejich umístění v průběžném pořadí. Při sloučení více tříd bude nastupovat na start 1 a 1 ze sloučených tříd, pak 2 a 2, dále 3 a 3, atd. Start závodu bude s motorem v chodu na startovní čáře nebo za použití motokrosové startovací brány. V případě startu závodu ze startovní čáry budou jezdci odstartováni za pomoci praporu. Jezdci jsou povinni uposlechnutí příkazů startéra, ředitele nebo člena Jury. Trať musí být dostatečně široká včetně dostatečné šíře startu a startovní roviny, aby pojmula všechny jezdce jednotlivých závodů. Šíře trati je přibližně 5 metrů. Vícenásobné skoky (dvojité, trojité atd.) jsou zakázány. Vzdálenost mezi skoky musí být min. 30 metrů (vzdálenost mezi vrcholy skoků). Průměrná rychlost celého závodu nejvýše 65 km/h.
Závěrečný motokros musí být uzavřený okruh. Závod se pojede na počet kol odpovídajících cca 20minut jízdy. Počet kol a délka trati musí být uvedena v ZU. Jezdci jednotlivých jízd musí být v čekací zóně 10 minut před časem staru jejich závodu. Jezdci budou řazeni podle roštu na start jednotlivých jízd. Pouze před každým 1 závodem všech tříd budou vpuštěni jezdci do zavádějícího kola na trať. Jezdec nemusí nastoupit do tohoto zavádějícího kola, čeká na start závodu a může provádět sám práce na svém motocyklu. Po dojezdu zaváděcího kola budou hned jezdci řazeni na start závodu podle roštu závodu. Žádnému jezdci, který přijde pozdě na startovní čáru nebude poskytnuto upřednostnění jeho pozice v roštu. Po dokončení předepsaného počtu kol vedoucím jezdcem bude jezdec odmávnutý černobílým šachovnicovým praporem. Ostatní jezdci budou mít 5 minut na dokončení kola závodu. Po uplynutí tohoto času bude závod ukončen. Klasifikace pro každý závod bude stanovena s přihlédnutím k počtu ujetých kol a pořadí s dosaženým časem každého jezdce v dokončeném kole. Jízda v protisměru k okruhu bude mít za následek diskvalifikace (nebo potrestání jiným trestem, stanoveným v Disciplinárním a arbitrážním řádu MS AČR). Celkové výsledky budou započteny ve třídách součtem kol a časů z obou jízd.
Bude zřízena tréninková smyčka před závodem, podobné na mx závodech.
VIZ NÁRODNÍ SPORTOVNÍ ŘÁDY ENDURO a ENDUROSPRINT 2023 - CzechEnduro.cz - Národní sportovní řády enduro a endurosprint 2023
- Podrobnosti
- Administrátor
- Zobrazení: 60
V příloze naleznete zápis ze zasedání komise endura ze dne 29.7.2023.
1. informace o statutu reprezentace
2. informace o přidělení finančních prostředků
Více v příloze....
- Podrobnosti
- Administrátor
- Zobrazení: 83
V příloze naleznete zápis ze zasedání komise endura ze dne 20.6.2023.
1. Informace o změně podniku
2. Účast na ISDE 2023
Více v příloze....
- Podrobnosti
- Administrátor
- Zobrazení: 47
Více v příloze....
- Podrobnosti
- Administrátor
- Zobrazení: 191
Více v příloze....
Strana 1 z 2
- Začátek
- Předchozí
- 1
- 2
- Následující
- Konec