Mistrovství Evropy Enduro Uhlířské Janovice 2014 pohledem Ondřeje Helmicha
Janovice jsou dnes už v Čechách opravdu asi nejpopulárnější závod. Všichni jezdci jsou již dlouhou dobu před soutěží značně natěšeni. Všichni moc dobře víme, jak zde umí Jirka Pošík připravit nádhernou a opravdu endurově velice náročnou trať. Letos tomu nebylo jinak. Obzvláště když se zde opět jelo jako loni nejen české mistrovství, ale i mistrovství Evropy. Na oba dva dny pořadatel vyhlásil tři kola o délce cca 60 kilometrů a v každém kole jezdec musel absolvovat tři měřené testy. Cross testy byly nataženy převážně na loukách, ale naproti tomu enduro test letos pro změnu byl natažen v lese a absolutně s českými enduro testy, které se u nás běžně jezdí neměli vůbec nic společného. Takhle náročný test se opravdu v Česku jen tak nevidí. Nechyběly tu velice rychlé úseky, které střídaly velice technické pasáže v podobě kamenů a pak také průjezdy potokem a velice strmé výjezdy a sjezdy. Velice krásný test, byť mi moc nešel, tak stejně byl super !!! Oba cross testy tradičně na travnaté louce, což není zrovna má obliba. Teď k samotné soutěži. V sobotu jsem hned na prvním testu hodně chyboval. Potkaly mě dva pády. Z toho jeden prý pobavil všechny přítomné diváky, když jsem tak trochu udělal frontflip bez motorky, která zůstala poslušně ležet vzhůru koly na zemi . Na přejezdu přišla další chyba, když jsem byl nepozorný a na čtyřku vcelku v rychlosti to bez vyzváni se mnou plesklo o zem a tím moje trápení v sobotní soutěži jen začalo. Pak přišly další pády, chyby, jak na cross testech, tak i na enduru testu no dá se říci, že jsem si sobotu užil krásný letecký den. V neděli, již ráno při probuzení mi bylo jasné, že mě nečeká žádný lehký den. Po sobotních pádech jsem byl značně omlácen a ani nevím, který kousek těla by mě nebolel. Každopádně úkol od manažera zněl jasně! Prostě dojet a udržet si pozice a podle něj hlavně si ten závod užívat a ne se trápit . Na prvním testu jsem sice nebyl nejrychlejší, ale neudělal chybu, tak čas nebyl nejhorší. Druhý následoval enduro test, kde jsem si řekl, že pojedu v klidu na jistotu a vyplatilo se. Bez nějakých větších chyb jsem zajel super čas, který byl srovnatelný s těmi nejrychlejšími ve třídě a zpočátku se tak držel na čtvrté pozici. Smůla se mi ale nevyhnula a ve třetím kole, kde mi vypověděl službu přední tlumič, vytrhl se mi kluzák a ohnula vnitřní pístnice. Test jsem pomalu dojel a ztratil tak kolem dvou minut. A bylo po závodech. Jel jsem pak, abych dojel. Nakonec z tohoto víkendu bylo v sobotu šesté místo v Evropě a první místo v mistráku a v neděli v Evropě místo deváté a druhé v mistráku. Závěrem bych chtěl poděkovat partnerům a sponzorům kteří mi v této velice náročné sezoně pomáhali a jen díky nim jsem dosáhl na titul mistra ČR ve třídě E2 a skvělé třetí místo v mistrovství Evropy ve třídě E2 sen . Děkuji moc týmu Haruda RAC Sedlčany , Promoto Husqvarna, Barevná Skla, BOmotoroil, Nutrend, bikestrike.com, a v neposlední řadě rodině, obzvláště bráchovi, který tráví svůj čas se mnou na závodech, věčně uklizen někde u smradlavého kravína v tankovačce a ze závodu má houby jen aby mi pomohl V neposlední řadě našemu týmovému mechanikovi Lavorovi za super odvedenou práci v sezoně 2014. Dík moc všem !!!
Eda Zdroj: Verva Racing Team
Janovice jsou dnes už v Čechách opravdu asi nejpopulárnější závod. Všichni jezdci jsou již dlouhou dobu před soutěží značně natěšeni. Všichni moc dobře víme, jak zde umí Jirka Pošík připravit nádhernou a opravdu endurově velice náročnou trať. Letos tomu nebylo jinak. Obzvláště když se zde opět jelo jako loni nejen české mistrovství, ale i mistrovství Evropy. Na oba dva dny pořadatel vyhlásil tři kola o délce cca 60 kilometrů a v každém kole jezdec musel absolvovat tři měřené testy. Cross testy byly nataženy převážně na loukách, ale naproti tomu enduro test letos pro změnu byl natažen v lese a absolutně s českými enduro testy, které se u nás běžně jezdí neměli vůbec nic společného. Takhle náročný test se opravdu v Česku jen tak nevidí. Nechyběly tu velice rychlé úseky, které střídaly velice technické pasáže v podobě kamenů a pak také průjezdy potokem a velice strmé výjezdy a sjezdy. Velice krásný test, byť mi moc nešel, tak stejně byl super !!! Oba cross testy tradičně na travnaté louce, což není zrovna má obliba. Teď k samotné soutěži. V sobotu jsem hned na prvním testu hodně chyboval. Potkaly mě dva pády. Z toho jeden prý pobavil všechny přítomné diváky, když jsem tak trochu udělal frontflip bez motorky, která zůstala poslušně ležet vzhůru koly na zemi . Na přejezdu přišla další chyba, když jsem byl nepozorný a na čtyřku vcelku v rychlosti to bez vyzváni se mnou plesklo o zem a tím moje trápení v sobotní soutěži jen začalo. Pak přišly další pády, chyby, jak na cross testech, tak i na enduru testu no dá se říci, že jsem si sobotu užil krásný letecký den. V neděli, již ráno při probuzení mi bylo jasné, že mě nečeká žádný lehký den. Po sobotních pádech jsem byl značně omlácen a ani nevím, který kousek těla by mě nebolel. Každopádně úkol od manažera zněl jasně! Prostě dojet a udržet si pozice a podle něj hlavně si ten závod užívat a ne se trápit . Na prvním testu jsem sice nebyl nejrychlejší, ale neudělal chybu, tak čas nebyl nejhorší. Druhý následoval enduro test, kde jsem si řekl, že pojedu v klidu na jistotu a vyplatilo se. Bez nějakých větších chyb jsem zajel super čas, který byl srovnatelný s těmi nejrychlejšími ve třídě a zpočátku se tak držel na čtvrté pozici. Smůla se mi ale nevyhnula a ve třetím kole, kde mi vypověděl službu přední tlumič, vytrhl se mi kluzák a ohnula vnitřní pístnice. Test jsem pomalu dojel a ztratil tak kolem dvou minut. A bylo po závodech. Jel jsem pak, abych dojel. Nakonec z tohoto víkendu bylo v sobotu šesté místo v Evropě a první místo v mistráku a v neděli v Evropě místo deváté a druhé v mistráku. Závěrem bych chtěl poděkovat partnerům a sponzorům kteří mi v této velice náročné sezoně pomáhali a jen díky nim jsem dosáhl na titul mistra ČR ve třídě E2 a skvělé třetí místo v mistrovství Evropy ve třídě E2 sen . Děkuji moc týmu Haruda RAC Sedlčany , Promoto Husqvarna, Barevná Skla, BOmotoroil, Nutrend, bikestrike.com, a v neposlední řadě rodině, obzvláště bráchovi, který tráví svůj čas se mnou na závodech, věčně uklizen někde u smradlavého kravína v tankovačce a ze závodu má houby jen aby mi pomohl V neposlední řadě našemu týmovému mechanikovi Lavorovi za super odvedenou práci v sezoně 2014. Dík moc všem !!!
Eda Zdroj: Verva Racing Team