Engel Erzberg1Erzberg rodeo 2014

Na Erzbergu jsme měli střídavé počasí, ale převážně tam byla mlha, velký vítr a pršelo. Když vylezlo sluníčko, tak bylo vidět, jak krásné hory tam jsou. Startoval jsem na GAS GAS 300 2T od p.Vozňáka s podporou Sanborn za team MRG-SP MOTO TEAM a jelo se mi na ní dobře. S výkonem motorky jsem byl spokojen je lehká do ruky a splnila mé očekávání na kvalifikačním prologu a na technických úsecích, ale chvilku mi trvalo, jak na takové výjezdy mám jet, když jsem nic takového v životě nejel.

Více....


 

DSC 0682Tak jsme se vrátili z dalšího závodu Mistrovství Evropy, které se jelo minulý víkend 31.5.-1.6.2014 v rumunském městečku Bacau. Při středečním večerním příjezdu do depa závodních strojů panovalo zatím krásné počasí, kdy na obloze nebyl patrný skoro ani jeden mráček. Ve čtvrtek ráno nás probudily sluneční paprsky a vše nasvědčovalo, že nás čeká závod za krásného slunného počasí . Opak byl však pravdou. Slunečné počasí vydrželo opravdu jen ve čtvrtek, kdy jsme s celou dosti početnou výpravou osmnácti závodníků z Česka prošli všechny tři testy. V pátek  se však již od rána začalo zatahovat a déšť na sebe nenechal dlouho čekat. Propršel celý páteční den a přestalo až v sobotu ráno při startu prvních závodníků.

 

 

 

FOTO: Barbora Kučerová

10155773 618521201570220 8338003523069069521 n

Ahoj Pájo

Konkrétně jsem se snažil připravit na tento první podnik ME Španělsko ve městě Antas. Věděl jsem, že tam budou kameny a prach, bylo jasné že trať nebude jednoduchá. Každý jezdec se snaží připravit na tyto podmínky, tedy aspoň minimálně na tréningové trati, která je k dispozici všem jezdcům kteří se účastní ME. Podklad na těchto tréningových tratí bývá stejný jako na závodní, tudíž mnoho jezdců zde ladí své motocykly. Já jsem patřil pravě mezi ně, jelikož bylo velké teplo, tak se motorka musela kompletně přetryskovat. Pérování muselo být velice měkké. O tlumiče se mi stará firma MOTO HORA, které velice děkuji za kvalitní podvozek na moto.

A teď konkrétně k trati. Jak už jsem říkal, trať byla zpravidla po kamenech, prachu a v řečištích, ale i na motokrosové trati s extrémem.

1. Test měřil kolem 7 min. Ze začátku se jmenoval extreme test, ale aby se měřil od prvního kola, tak se změnil na enduro test. Byl zde jeden obtížný výjezd, kde padalo mnoho jezdců.

2. Test byl v řečišti po oblázkách s plážovým pískem a jedním velkým výjezdem ve kterém se udělala velká drážka, stačilo držet plyn až nahoru !!!

3. Test. byl velice rychlý. Když jsme si ho procházeli, měřil asi 6 minut, ale po druhém kole se zde zapadávalo v prachu. Mnoho motorek tu skončilo zastavením motoru. Test se po druhém kole ZRUŠIL!!!

První polovinu dne jsem nebyl spokojen s výsledky, jelikož mi trať ze začátku nevyhovovala. V druhé polovině závodu jsem se snažil v některých místech zariskovat a proto jsem se s umístěním posunul dopředu.

Druhý den jsem se snažil jet stejnou stopu jako v sobotu abych zajel dobré časy. První kolo jsem motorku zahodil, ale ta zůstala nahoře v kamenném výjezdu. Objížďka která vedla okolo výjezdu měla přes 20 s.

2. kolo jsem výjezd bez problémů vyjel a byl z toho parádní čas. Na druhém testu jsem jel velice odhodlaně, protože jsem se chtěl umístit lépe jak v sobotu.

Se závody jsem byl spokojen. V sobotu jsem se umístil na 5. místě a v neděli na 4. v kategorii E1 Junior.

Tímto bych chtěl poděkovat sponzorům a všem, co stáli při mě, hlavně tátovi a panu Pošíkovi.

Děkuji Patrik Markvart

10154047 618049374950736 5421615355330758156 n

Při příjezdu do městečka Antas s týmem KBS bylo zřejmé, že závod bude velice prašný. Depo bylo na tvrdém prašném písku a foukal silný vítr. Během chvíle měl člověk prach úplně všude. Nerozdělávali jsme ani zázemí, jelikož by to nejspíše vše odletělo, a tak jsme vytáhli s Jakubem Horákem motorku a raději se jeli podívat, kde jsou testy.

První test byl asi 5 min od startu. Člověk se nijak nerozhýbal a už musel jet test. Při procházení  bylo jasné, že bude velice rychlý a moc prašný. Dlouhé roviny, španělské cestičky byly při procházení tvrdé, ale nakonec to bylo na opak, vyjezdily se neskutečně hluboké koleje už během prvního kola a spousta jezdců mělo problém s tím, že motorka nasála prach a přestala jet. V druhém kole se test skoro nedal  projet, kolik tam bylo prachu v drážkách. Nakonec do třetího kola a na druhý den test museli zrušit úplně.

Druhý test byl extrém test, ze kterého udělali enduro test 2, pro to, aby se v prvním kole mohl měřit. Byl to dost nepříjemný dlouhý test s překážkami - velké gumy, kontejnery, klády, velké kameny a nepříjemný výjezd, který spousta jezdců objíždělo. Hodně jsem přemýšlel jestli ho pojedu. Nakonec jsem si řekl, že jsem tady od toho, abych závodil a ne nabral ztrátu objížďkou, která trvala asi 20 vteřin. Nakonec jsem zjistil, že tak těžký není a dával ho v každém kole oba dva dny. A nakonec vodní lázeň, která byla vcelku dlouhá, takže sprchování brýlí a chlazení po testu bylo zajištěno

Třetí test byl ve vyschlém řečišti. Byly to samé větší oblázkové kameny. Jel se jeden výjezd, který byl dost na pohled nepříjemný, podklad byl měkký a sypký, ale vyjela ho většina jezdců. Stačilo jen mít rychlost.

V sobotu se mi zadařilo na všech testech zajet hodně dobré časy a dalo mně to na druhé místo. V neděli to bylo o něco horší a skončil jsem na 3. místě. Bolely mě ruce a mozoly, které nakonec v průběhu závodu popraskaly a bolely jako čert. Nakonec jsem dojel oba dva dny bez poškození motorky a sebe a to na krásném celkovém 2. místě ve třídě JUN E2/E3.

Chtěl bych poděkovat LADISLAVU KRUPIČKOVI z týmu KBS za super zázemí, servis a všem lidem okolo. Díky také všem sponzorům KBS,PROGRESS, ABT …

pro vervaracing Jan Balaš

DSC07351

 

 Ondřej Helmich se na Mistrovství Evropy ve Španělsku umístil první den na 2.místě ve třídě sen E2 a druhy den na 3. místě, průběžně je na 2. místě ve své třídě.

 

 

 

 

 

 

 

"Ve Španělsku bylo nádherné slunné počasí s teplotou okolo 25 stupňů a tak bylo jasné, že nás bude čekat prašná a velice značně ztvrdlá trať.


Už při čtvrtečním procházení testů bylo jasné, že Španěláci si s obtížnos...tí trati nedělají vůbec žádné starosti … začněme třeba extrem testem .. dá se říci, že krásně připravený test naprosto bezkonkurenční zázemí, neviděl jsem ještě, že by na testu někdo měl udělané zakrápění, ale tím moje nadšení asi skončilo, protože při pohledu na překážky mi trochu opadl úsměv a trochu spadla brada.. přejezd klád jsem ještě tak trochu bral, gumy jsou samozřejmost, ty mě ani moc nepřekvapovaly, i když zrovna 12-ti palcové pneumatičky to nebyly, ale co si pořadatelé připravili za lahůdku v podobě strmé skály to už vcelku překvapení bylo … prostě… hele skála tak proč na ní nejet že? dalo se to sice objet objížďkou (ztráta okolo 20-30 vteřin), ke které jsme se stejně povětšina jezdců a nejen českých nakonec přiklonila a až v neděli sem výjezd také jezdil a vcelku jsem se zarazil proč už jsem to nejel i v sobotu. Každopádně náročnost tohoto testu dokořenila poslední překážka v podobě vodního příkopu což znamenalo perfektní sprchu na konec tohohle skvělého testu… dalším testem byl enduro test, který pořadatelé udělali ve vyschlém korytě řeky, které bylo plné volného kamení a mimo kamení zde byl připraven i krásný dlouhý a pěkně strmý výjezd (zprva vypadal opravdu velice hrozivě , ale nakonec se vyjet dal). Třetí rychlostní zkouška byla na volném prostranství naštěstí už bez kamenů a ta se zdála být velmi hezká a ne až tolik náročná … opak byl však pravdou tato rychlostka se již v prvním kole tak strašně rozbila a vyjely se tak hluboké a prašné koleje, že musela být po druhém kole pro nesjízdnost zrušena. Stala se také zároveň pěkným pohřebištěm závodních motorek, protože prach zde byl tak jemný, že si většina motocyklů nasála i přes vzduchový filtr, čímž se motocykl povětšinou zastavil. Toto se mi naštěstí u mé dvoudobé Husqvarny TE250, kterou poskytla firma PROMOTO nestalo a to si myslím, že i velikou zásluhou na tom přispělo používání kvalitních olejových výrobků od firmy BOMOTOR OIL díky kterým se krs namazaný vzduchový filtr prach nedostal.

Teď k trati … trať vedla celá v terénu a velkou většinou ve vyschlém řečišti s téměř trialovými úseky a když už sem se konečně někdy dostal ven z koryta, tak tu čekal skalnatý výjezd a poté zase jen sjezd do dalších z říčních koryt . Tento závod patřil vůbec mezi nejtěžší závody co jsem kdy jel. Byla to naprostá prověrka stroje a psychické a fyzické kondice jezdce a také díky sportovní výživě NUTREND jsem, dá se říci, dojel tento závod v pořádku a ve zdraví.


Oba dva dny závodu byly velice náročné dokonce podle slov kolegů závodníků, kteří mají za sebou už i nějaký ten svět říkali, že náročnost tohoto závodu se dá velice snadno přirovnat k jedním z nejtěžších závodů Mistrovství světa a tak jsem rád, že jsem tento závod absolvoval a hlavně, že se podařilo takhle skvělé umístění a skvělý start do Mistrovství Evropy, které pokračuje v Rumunském Bacau na přelomu Května a Června.

Děkuji všem sponzorům Haruda RAC Sedlčany , Barevná skla , Huqvarna Promoto CZ, Nutrend, BO motor oil a ostatním za podporu a fandění.

Neméně také patří veliké dík panu Jiřímu Pošíkovi a Autoklubu České Republiky."

(zdroj:Verva racing)

DSC 6673

Dne 15.2.2014 proběhlo soustředění enduro reprezentace pod vedením nového manažera juniorské reprezentace Radka Tomana.

Více....

 

 

 

 

 

 

1010239 630074383688908 689487652 n

Patrik Markvart je letos určitě naším nejlepším enduro jezdcem. Vyhrává všechny domácí závody, jak ve své třídě (MČR E1), tak i celkově.  Na Mistrovství evropy v enduru je celkově na 3. místě v kategorii Junior 20.  Již za dva měsíce můžeme vidět všechny naše jezdce na třetím podniku v pořadí Mistrovství evropy v Uhlířských Janovicích.