GPitalie17

18700280 1645954485418743 8752021968995377795 n

  1. Tak jsem si o tomto víkendu splnil svůj veliký sen a to odjet závod mistrovství světa, který se konal v italském Spoletu.
    Především bych chtěl poděkovat realizačnímu týmu, kteří se tento závod o mě starali a pečovali, protože bez nich bych to určitě nezvládl a to Jirkovi Pošíkovi za najíždění a psychickou podporu, Mirkovi Havlovi za technické zázemí, Páje za foto, video a přípravu stravy a svému šéfovi Jirkovi Frolikovi za to, že se mnou má nervy ...
    Každopádně klobouk dolů před těmito čtyřmi, protože to byl opravdu velice náročný závod a to jak se o mě starali bylo prostě na světové úrovni. Dále ještě určitě se chci zmínit o Motorestu Melikana, který nám připravil jídlo a Páje to značně ulehčilo práci a my jsme si skvěle pochutnali...
    A teď k závodům ve zrychlené formě, protože zážitků a zkušeností mám za tento závod až dost ...
    Pátek byl na programu prolog, do závodu jsem nastupoval dost nervózní, prostě premiéra na MS, prolog jsem zajel vcelku bez velkých problémů byť samozřejmě s chybami, ale to k tomu patří.
    Sobota : opět nebudu zastírat značnou nervozitu přece jen při procházení testu, obzvláště extrem testu, jsem moc nevěděl co od určitých prvků čekat a taky jeden z výjezdů jsem nezvládl a zůstal jsem na testu minutu a půl a tak jsem hned od prvního testu jel se značnou ztrátou, ale díky psychické podpoře Jirky Pošíka jsem v závodu pokračoval a závod dokončil na 18. místě. Sobota byla velice náročná, protože tento výjezd mě stál hodně sil a celý den jsem se z toho vzpomatovával.
    Do neděle jsem nastupoval s tím, že se musím vyvarovat takovýchto chyb a to se mi povedlo, ale dost se na mě podepsala únava z prvního dne a musím se přiznat, že už v prvním kole jsem si sáhl až na dno když na rychlém úseku mi docházely síly a díky včasnému zákroku realizačního týmu, kteří mě probrali a udržovali při závodění až do cíle.
    Nakonec z toho bylo 15. místo za které jsem rád.
    Závod to byl nesmírně náročný a to nejen náročností tratě a počasím 30° ve stínu, ale i tempem v jakém závod probíhal, prostě musím říct, že je to fakt svět ..
    Chtěl bych poděkovat sponzorům a partnerům Autoservis Frolík a Rataj, Hotel Mondeo, Nobur, Husqvarna Promoto, BOmotoroil, František Vlk, Ethen, Cassida , motorest Melikana, Akant Art, Auto Trutnov, Sencor.
Zdroj: Ondřej Helmich

18813342 1353795454709454 5026950388628970390 nČeská republika měla pouze jednoho člena a tím byl Ondřej Helmich, pro kterého to byl první start na světové scéně.
Ondřej se účastní Mistrovství Evropy, které je pro něho prioritní, neboť po prvním evropském podniku je na čtvrtém místě v celkovém pořadí třídy E3 senior. Do Itálie přijel, jak se říká na zkušenou.
Páteční prolog, který odstartoval třetí podnik světového šampionátu, byl odstartován v podvečerních hodinách a to v 18,00 hod.
Prolog se nacházel na místním stadionu a to v samém centru města Spoleto.
Délka prologu byla okolo dvou minut a skládá se z uměle vytvořených technicky obtížných prvků například klády, pneumatiky, kameny, polena a přejezd vodní nádrží.
Do prologu jezdci startují po dvou a časy, které zde zajedou se jim připočítávají k časům dosaženým v obou soutěžních dnech.
V čase 19,15 hod. se ve třídě Enduro GP, ve které startují jezdci na motocyklech 250ccm a výš, postavil český reprezentant Ondřej Helmich. Ondřej prolog zajel velice pěkně bez sebemenšího zaváhání a svoji rozjížďku pátečního prologu vyhrál.
V sobotu se startovalo v 9,00 hod. a jezdci se tak vydali na 65 km dlouhou trať s třemi měřenými testy na kolo.
Poslední kolo museli jezdci třídy Enduro GP a jezdci třídy Enduro E2 absolvovat ještě páteční prolog.
První test na který jezdci přijeli po hodinovém náročném přejezdu kamenitými cestičkami, výjezdy sjezdy v lesních pasážích, byl extrém test. Tento test byl velice technicky náročný na projetí a o jeho obtížnosti se přesvědčil náš jezdec, který chyboval v prašném výjezdu. V tomto výjezdu chybovali i taková jména jako jsou mistři světa Ital Salvini a Francouz Nambotin.
Časová ztráta z prvního testu zapříčinila, že i po slušně zajetých měřených testech, kde se pohyboval okolo 12.-15.místa, v závěru dne skončil na 18. místě a bral 3 světové body.
Náročný italský terén a velké teplo zapříčinilo značnou únavu a větší fyzickou vyčerpanost.
Na okruhu byla provedena ještě jedna italská specialita, která spočívá v tom, že jízdní doba na časovou kontrolu se v každém kole snižovala o minutu. Proto jezdci musí projíždět trať velice rychle, aby se vyvarovali časové penalizaci v podobě trestných minut.
V neděli pořadatel ještě ubral po jedné minutě do časových kontrol, takže se na přejezdech začalo závodit.
V počasí 30°C, bezvětří se jelo 65 km nadoraz. V neděli Ondřej nastoupil s odhodláním připsat další body z Mistrovství světa v enduru.
Vyvaroval se sobotním chybám a na všech rychlostních zkouškách zajížděl pěkné časy 12.-16.místa.
V závěru z toho bylo místo patnácté a dalších šest světových bodů do sbírky.
Účast Ondřeje Helmicha byla brána jako příprava před nadcházejícím podnikem Mistrovství Evropy, které se koná na začátku července v Estonsku. Důležité bylo vše dojet s rozvahou a ve zdraví, což bylo splněno. A světové body byly takovou odměnou, bonusem.

foto&video&text Pavlína Mařáčková

18699929 1352910331464633 2663590085792432867 nVíce FOTO

stopkyVýsledky - pátek prolog - Ondřej Helmich skončil v kategorii GP na 17. místě

sobota - v kategorii GP vyhrál Steve Holcombe z Velké Británie, druhý Alex Salvini z Itálie a třetí Loic Larrieu z Francie, Ondřej skončil na 18. místě.

Aktuální lídr Matthew Phillips z Austrálie, nedokončil kvůli závadě na motoru a novým vedoucím kategorie GP je Steve Holcombe.

neděle - v kategorii GP vyhrál Loic Lorrieu z Francie, druhý Steve Holcombe z Velké Británie a třetí Christophe Nambotin z Francie, Ondřej Helmich dnes skončil na 15. místě.

Ondřej připsal 3 body v průběžném pořadí v sobotu a 6 bodů v neděli, celkem tedy 9 bodů v kategorii GP.

Více...

18670908 1351278574961142 4321107359861528402 nVíce FOTO