EEC2015 Markvart2

Do Německa na poslední závod sezony jsme přijel průběžně druhý s tím, že se ještě porvu o titul. Věděl jsem že to bude zajímavé, ale nečekal bych, že až tolik. Ale popořádku. Závod začal v pátek večerním prologem, který byl velmi hezky udělán a jel se za umělého osvětlení. Byla to nejen show pro diváky, ale i zpestření pro nás jezdce. Abych mohl pomýšlet na titul, musel jsem Nicolu Pellegrinelliho porazit oba dny. Ve třídě E1 junior jsem nakonec obsadil třetí místo. Nicola skončil až na šestnáctém místě. To není špatný začátek pomyslel jsem si. Ale ěděl jsem, že to rozhodující se bude odehrávat až v sobotu a v neděli na trati závodu.
V sobotu jsem zajel na prvním testu třetí nejrychlejší čas a byl jsem rychlejší než Pellegrinelli o 3 minuty. Jak jsem se později dozvěděl, Nicola měl pád a poranil si ruku a musel odstoupit. Vypadalo to, že cesta k titulu může být volná i když jsem to samozřejmě Nicolovi nepřál. Sobotu jsem zakončil třetím místem a vyhoupl se do čela celkového pořadí. Vyhrál Francouz Abgrall, který se ale tím pádem na mě dotáhl na rozdíl jediného bodu. Věděl jsem, že neděle rozhodne. Musel jsem dojet před Davidem Abgralem. Pokud by se mi to povedlo, byl bych mistr Evropy. Spát jsem šel s tím, že v neděli zatáhnu hned od začátku a že svou šanci nepustím.
Jak jsem řekl, tak jsem udělal. V neděli jsem vstal dříve než ostatní. Šel jsem se rozběhat a zdravě nabudit na start. Hned na prvním testu jsem ze sebe vydal maximum a Abgrallovi jsem nadělil 9 vteřin. Lepší začátek dne jsem si nemohl přát. Bylo na Francouzské výpravě vidět, že jsou lehce nervózní a pokukují po mně. To jsem ještě nevěděl co mě čeká. Při jízdě po trati mi motorky dvakrát střelila a dokonce jsem si ji dvakrát zašlápl. Jednou startér fungoval a jednou zase ne. Do časovky jsem nakonec dojel a začali jsme s taťkou hledat příčinu. Startér přestal fungovat což mě docela znervóznilo. Našlápnout motorka šla, tak jsem ji našlápl a vydal se dále na trať. V lese motorka neposlouchala. Vynechávala a nechtěla jet. Zastavil jsem a zkoušel jsem vyměnit palivová sitka a vše zkontrolovat a snažil jsem se zjistit příčinu. Mezi tím mě předjelo pár jezdců. Hrozný pocit, když vám jde o titul a motorka stávkuje. Nakonec naskočila a až na start dalšího testu jela normálně. Modlil jsem se, aby to bylo už v pohodě. Odstartoval jsem do testu a po třech zatáčkách se závada projevila znovu. Chvíli to jelo a chvíli zase ne. Musel jsem zastavit a snažil jsem se zjistit co se děje. Kontroloval jsem všechny dráty. Na startéru, na chcípáku, všechno jsem rozpojil a zase zapojil. Všechno co mě napadlo a co mi poradil taťka. Trošku jsem si zařval, ale ani to nepomohlo. Vše marné. Věděl jsem, že je to v háji a tenhle závod nedokončím. Ještě jsem chtěl vyměnit vstřik, ale už to nemělo cenu. Přepadla mě beznaděj. Sedl jsem si a jen koukal jak mi titul utíká mezi prsty. Mrzelo mě to o to víc, že jsem tomu dal 120 %, ale technika byla proti.
V depu jsme pak zkoušeli měnit díly z druhé motorky. Nádrž, relátka, vstřik atd. Pořád nic. Až když se vyměnila baterka tak vše běželo jak mělo. Závada byla v baterce, které se rozpadla uvnitř a jak jsem jel přes díry, tak někdy fungovala a někdy ne. Bohužel motorka bez baterky prostě nejede. Někdy se to tak prostě semele. Mrzí mě to o to víc, že jsem letos opravdu toužil po titulu. Vytrpěl jsem si svoje, když jsem jel v Chorvatsku týden po operaci klíční kosti. Vše marné. Jsem rád, že nakonec dopadlo alespoň třetí místo a že jsem nevyšel úplně naprázdno. Jak se říká. Vše špatné je k něčemu dobré. Slibuji, že máknu a že se na jaře postavím na start ještě rychlejší a lepší a že se znovu o Evropský titul porvu! Všem Vám děkuji za podporu. PM#1

Zdroj: Patrik Markvart

 

FIM-EUROPE CMYK smallZápis ze zasedání komise FIM-Europe, které proběhlo v červenci 2015. (Uvedený kalendář ME v enduru 2016 zde není aktuální)

Více...

EEC2015 Toman2O víkendu se jelo poslední Mistrovství Evropy v enduru v Německu ve měste Rüdersdorf. Závěrečný podnik byl třídenní a hned v pátek čekal na závodníky prolog, kde startovaly dvojice proti sobě a bylo zde hodně těžkých překážek. Tento závod byl atraktivní hlavně pro diváky a byl předehrou pro dvoudenní podnik klasického endura. Oba dva dny se jely 3 okruhy, každý měl přes 60km a obsahoval 3 měřené testy, enduro test, cross test a také test, který byl přímo na parkovišti paddocku. Rozhodovalo se o vítězích jednotlivých tříd a čeští jezdci bojovali o nejcennější pozice. Do sobotních výsledků se započítával i páteční prolog a Patrik Markvart byl po prvním dni ve své třídě Jun E1 na celkovém prvním místě, bohužel v neděli ho zradila technika a bylo po nadějích. I tak skončil na skvělém 3. místě celkově. RadekToman také zabojoval a poslední závod mu vynesl celkový bronz ve třídě Sen E3. Velmi dobře si na svém premiérovém podniku Mistrovství Evropy vedl Jaromír Romančík, který páteční prolog zajel na 2. místě absolutně a i se mu dařilo v sobotu, kdy dojel na 3. místě a v neděli na 2. místě ve své třídě Sen E2. Z Něměcka si přivezl druhé místo. Určitě také stojí za zmínku výkon Jiřího Hádka, který dojel celkově 6. ve třídě Jun E1, Jakuba Horáka, který vybojoval 6. místo celkově ve třídě Sen E3, Ondřeje Helmicha, který skončil 8. ve třídě Sen E2 a také dva veteráni Martin Gottvald, přivezl stříbro a Jan Unger skončil 4. Byla to úspěšná sezóna v evropské konkurenci, i když si nejeden jezdec vybral smůlu v podobě zranění nebo technické závady.

Medailistům a všem závodníkům gratulujeme k úspěšnému dokončení celého seriálu. Mistrovství Evropy v enduru 2016 začíná velmi brzy a to už začátkem března v Itálii.

Vše - FOTO, VIDEO, VÝSLEDKY atd. k ME enduro zde

Kalendář ME enduro 2016

 

 Více....

photo

EEC2015 Romancik

FOTO enduro test

FOTO cross test

FOTO prefinish

 

 

 

stopkyczechrepublic.gif

 

            
E1 jun         prolog       sobota   neděle   celkové výsledky
6 Hadek Jiri CZE ACCR 35  6.  5.    6.  
2 Markvart Patrik CZE ACCR 24  3.     2.  
 Under 20            
95 Kulhanek Martin CZE ACCR  112  18.  12.   30.  
96 Živný Adolf CZE ACCR 90   15.  9.   27.  
98 Friedrich Robert CZE ACCR  123  21.        
 E2/E3 Jun            
129 Kucera Lukas CZE ACCR  47  14. 11.    27.  
 E2 Sen            
330 Romančík  Jaromír CZE ACCR  2 3.  2.    11.
308 Helmich Ondřej CZE ACCR  76 10.  11.    8.  
 E3 Sen            
409 Horak Jakub CZE ACCR  83 8.  5.    6.  
427 Toman Radek CZE ACCR  40  7. 8.    3-  
 VET            
540 Unger Jan     50  4.  11.   4.
502 Gottvald Martin CZE ACCR  43  2.  2.   2.  

 

Do sobotních výsledků se započítal i páteční proglog, nejrychlejší z našich byl Jaromír Romančík o 4 sekundy za ním Patrik Markvart dále Ondřej Helmich, Jiří Hádek, Radek Toman, Jakub Horák a další.

V neděli bohužel kvůli technické závadě nedokončil Patrik Markvart, nejrychlejší z našich byl opět Jaromír Romančík dále Jiří Hádek, Ondřej Helmich, Radek Toman, Jakub Horák a další.

Junior Trophy tým ve složení Adolf Živný, Martin Kulhánek, Jiří Hádek a Lukáš Kučera skončili na 7. místě.

Trophy tým ve složení Patrik Markvart, Jaromír Romančík, Ondřej Helmich a Radek Toman skončili na 5. místě.

Více viz příloha

 

 

 

2015 10 30 Parc ferme low

Více jak 130 jezdců se postavilo na start pátečního prologu, který zahájil poslední třídenní podnik Mistrovství Evropy v enduru v německém městě Rüdersdorf.

Uzavřené parkoviště se nacházelo uvnitř průmyslového muzea a test prologu vedl podél kanálu Buelow.

Prolog byl jen předehrou do dvoudenního závodu klasického endura, který odstartoval dnes již v 7:30.

Jezdci jeli 3 kola, každé měřilo přes 60km s třemi měřenými testy a začalo se již rozhodovat o vítězích jednotlivých tříd. Radek Toman se drží v boji o vítězství ve své třídě Sen E3 a Patrik Markvart je po nedojetí vedoucího Nicolase Pellegrinellena na průběžném prvním místě ve své třídě Jun E1.

Do sobotních výsledků se započítal i páteční prolog, nejrychlejší z našich byl Jaromír Romančík o 4 sekundy za ním Patrik Markvart dále Ondřej Helmich, Jiří Hádek, Radek Toman, Jakub Horák a další.

Výsledky prolog + sobota