Vita Kuklik 3

 

 

Víťu Kuklíka není určitě   potřeba nijak zásadně představovat, protože kdo aspoň trochu enduru fandí Víťu určitě moc dobře zná. Zeptali jsme se jestli opravu končí se svojí závodní kariérou a co by poradil pro dnešní enduro?

  

1.Jaká byla tvoje sezona 2012? Získal jsi titul v cross country i v enduru v E1, také družstva, už asi víc nešlo J ??


V.K. Jel jsem za nový team Region Racing team, na motorce na které jsem nikdy nejezdil KTM 250 EXC-F a navíc jsem po operaci ramene začal jezdit asi 3 týdny před prvním závodem, takže to nebylo jednoduché. Ale myslím, že až na drobný problémy s technikou proběhlo všechno nad očekávání, takže velká spokojenost. I když toho času na trénink díky Sport Group CZ moc není.


2. Něco jsme zaslechli, že už chceš skončit se závodní kariérou? Je to pravda? Jaké máš tedy plány do budoucna?


V.K. Mluví se o tom celkem dost a jsem rád, že mi píše spousta lidí abych nekončil J moc si toho vážím…. Po pravdě řečeno ještě nejsem rozhodnutý. Každopádně vím, že ze závodů jen tak nezmizím, protože díky mému podnikání s mojí relativně novou firmou Sport Group CZ, budeme na závodech vidět. Mám pojištěných spoustu enduráků a krosáků a projekty na podporu endura jako takového, tak určitě na závodech k vidění budu. Ale asi už v trošku jiné pozici. Motorku budu mít, budu občas trénovat, ale na sbírání titulů už to nebude. Nějaký ten závod se svezu, ale celou sezonu asi ne. Tak je mi 30 a mám celkem 30 titulů Mistra ČR nějaké ty tituly Mistra Evropy, 3 sezony za sebou být top ten v MS a výhra klubáků na 6D a to není úplně špatný a myslím, že je asi nejvyšší čas přenechat poháry mladším. J

 
3. Teď u většiny závodníků probíhá zimní příprava, jak probíhala nebo probíhá u tebe?


V.K. Posledních 15 let jsem v tuhle dobu tvrdě trénoval, ale po pravdě teď vůbec nic nedělám, spíš hodně pracuju J Chystám projekty pro jezdce, závodníky a sportovní akce. Takže tvrdá práce ano, ale už ne fyzická. Sportem už se budu jenom bavit J


4. Vůbec jak ses udržoval v kondici i během sezóny?


V.K. Zase se budu opakovat, ale v průběhu sezony jsem se snažil tak jednou týdně sedět na motorce a před závodama 2x - 3x. Jinak se přiznám, že jsem pro fyzičku nedělal skoro nic a seděl spíš v kanceláři. Občas nějaký fotbálek s klukama nebo golf J Sám se divím, že jsem nejel tak špatně, na to co jsem proto udělal. J


5. Co všechno je za tím, aby byl závodník nejlepší? V kolika je třeba nejlepší začít jezdit, co všechno proto je třeba udělat, kolik je za tím dřiny?


V.K. Pokud tomu člověk dává hodně a fakt trénuje, tak se na určitou úroveň dostane. Ale pokud se chce prosadit i v zahraničí, tak tomu musí naprosto propadnout. A musí tomu dát opravdu všechno. Já když jsem trénoval a závodil ve světě, tak jsem měl 3-fázové tréninky na fyzičku a byl jsem minimálně 3x v týdnu na motorce. Je to náročné, ale pokud je člověk trpělivý, vyhýbají se mu zranění, tak toho může dosáhnout.


6. Co bys poradil pro české enduro např. při stavění trati, organizace apod.

 

V.K. Tak v první řadě by tratě měl stavět někdo, kdo jezdí na motorce a měl by to dělat tak, aby i jemu samotnému se to svezení líbilo. Což je u nás občas problém. Spousta lidí si myslí, že na pořádání závodu chtějí v první řadě vydělat (což stejně ve finále neklapne) a odfláknou to. Ale kdyby ty závody udělali opravdu kvalitně a organizačně dobře, tak teprve na tom se dá třeba i vydělat, protože účast je pak veliká. Člověk to musí dělat v první řadě srdcem a ne jako business. Ale i takový pořadatelé u nás naštěstí ještě jsou. Není jich moc, ale jsou ...


7. Mají se začínající závodníci bát endura?

 

V.K. Podle mě musí dobrý jezdec endura umět na motorce víc než kterýkoliv jezdec na moto jiné disciplíny. Na motokros musíte umět skákat a dobře projíždět zatáčky, silničáři musí umět jezdit dobře na silnici, ale enduro jezdci musí umět všechno. To neznamená, že by se toho měli začínající závodníci bát, ale spíš to brát jako výzvu. Být nejkomplexnější motocyklový jezdec to je výzva Ja hlavně enduro je veliká zábava J

 

Díky za rozhovor.

 

Vita Kuklik 2